Af Ole Capion 21 FEB 2018
Kære venner
Det er interessant at læse i VSF 21 FEB at der er fundet en løsning på VTA fremtidige virke og løsning på finansieringen af den årlige drift.
Mest interessant er afsnittet
”I følge Niels Taartsed betyder den nye model, at de tre klubber bag Viborg Trail Arena, Viborg MTB, Cykel Motion Viborg og Hald Ege MTB, selv skal skaffe i omegnen af 150.000 kroner, mens resten af udgifterne til sporarbejdet skal komme fra offentlige midler og sponsorer.
- Det betyder selvfølgelig, at medlemmerne i vores klubber kommer til at betale en forholdsvis stor del af kagen, mens de mange andre brugere af sporene kører gratis. Derfor vil vi da gerne opfordre til, at mange andre brugere melder sig ind i en af klubberne, så vi kan fordele byrderne, siger Niels Taarsted.”
Det får mig til, at bede bestyrelsen om en redegørelse for i hvilket omfang CMV er/har være involveret i rekonstruktionen og af hvem, hvilke forpligtigelser og aftalen har CMV indgået med det nye VTA-selskab, og hvordan forestiller bestyrelsen sig at klubben skaffe beløbet?
Og hvem hæfter for et evt. manglende beløb hvis der ikke lykkes VTA at skaffe sponsorater og offentlige midler til driften?
Det er jo ikke bare i år klubberne hæfter for en støtte på indtil kr. 150.000, men derimod et årligt tilskud fremadrettet.
Det er kun 3 uger siden vi havde generalforsamling, og jeg går ud fra at forhandlinger måtte ha'''' pågået på det tidspunkt, så formanden måtte være orienteret om den kommende struktur. Det er skuffende, at formanden ikke redegjorde overfor medlemmer hvilke forpligtigelse klubben stod overfor.
Eller har kommunen og VTA handlet henover hovederne på klubberne?
Det kunne være interessant at læse VTA nye vedtægter!
Hilsen Ole Capion
Af Carsten Simmelsgaard 22 FEB
Hej Ole
Det er skuffende at du ikke lytter til min briefing på generalforsamlingen, hvor jeg fortalte at 27% af driften skaffes af VTA via løbsarrangementer. CMV betaler et årlig kontingent (500-1000kr afhængig af antal MTB udøvere) og har ellers ikke forpligtiget sig til andet. Se herunder briefing slide fra generalforsamlingen. Jeg anbefaler at du møder op til VTA generalforsamling 14 MAR for yderligere uddybning. Se detaljer på CMV hjemmeside.
Det er endnu mere skuffende at du tiltror mig uhæderlige motiver om at tilbageholde information fra medlemmerne. Vedlagt orientering fra Ole John vedr. VTA. Så ved du lige så meget som jeg. Jeg har ikke personligt været involveret i konstruktionen af finansieringen.
Briefing på CMV generalforsamling 5 FEB 2018
· 127 km sammenhængende spor etableret
· Fremtidige anlæg
§ Teknikbane & samlingspunkt i Undalslund
§ Samlingspunkter i Stendal & Bækkelund (sted kan ændres)
· VTA primær drift med én sporbygger, ejes af cykelklubberne m. rep. i bestyrelsen
· Kommunen (Viborg Outdoor) overtager projektet
· Finansering
o 73 % tilskud fra kommunen
o 27 % forening via støttearrangement o.a. (2018 ok)
· Ole John afgår pga manglende opbakning
Hilsen Carsten
Af Ole Capion 22 FEB 2018
Hej Carsten
Tak for din mail
Naturligvis har jeg forstået din orientering på generalforsamlingen vedr. ATV og det er sådan set ikke det jeg nu brokker mig over.
Men der er jo ikke fyldestgørende når man læser VSF fra i går.
At sætter spørgsmålstegn ved din orientering er vel ikke overraskende, når man bliver præsenteret for et nyt selskab, organisation og finansiering i avisen, tre uger efter generalforsamlingen, velvidende at klubben har et bestyrelsesmedlem i VTA, så helt uvidende kan man vel ikke ha’ været. Du er ansvarlig for, at ingen forpligtiger klubben eller tilbyder ressourcer som klubben ikke kan overskue og slet ikke et flere årligt sponsorat.
Derfor har jeg svært ved at tro at klubben ikke har været orienteret om den kommende konstruktion, organisation og finansieringen, hvis det modsatte er tilfældet har kommunen og ATV handlet henover hoved på bestyrelsen.
Hvis CMV ikke har deltaget i rekonstruktionen og der er indgået aftaler af andre på vores vegne, anser jeg dem for ugyldige, og som formand burde du omgående meddele ATV, at CMV ikke kan være en del af finansieringsplanen.
Især når OutDoor har overtaget projekter, og dermed VTA - ejer klubberne ved ikke længere sporene – og OutDoor/ATV dermed overtaget alle forpligtigelser og den fremtidige finansiering og aktivitetsniveau.
Jeg spurgte i min mail om:
I hvilket omfang CMV er/har være involveret i rekonstruktionen og af hvem, hvilke forpligtigelser og aftalen har CMV indgået med det nye VTA-selskab, og hvordan forestiller bestyrelsen sig at klubben skaffe beløbet?
Hertil har du svaret, at klubben betaler et kontingent på kr. 600,- eller kr. 1.000 afhængig af antal af MTB-ryttere i klubben. Det er der ingen problemer i.
Og hvem hæfter for et evt. manglende beløb hvis der ikke lykkes VTA at skaffe sponsorater og offentlige midler til driften?
Det er jo ikke bare i år klubberne hæfter for en støtte på indtil kr. 150.000, men derimod et årligt tilskud fremadrettet.
Det er kun 3 uger siden vi havde generalforsamling, og jeg går ud fra at forhandlinger måtte ha'''' pågået på det tidspunkt, så formanden måtte være orienteret om den kommende struktur. Det er skuffende, at formanden ikke redegjorde overfor medlemmer hvilke forpligtigelse klubben stod overfor.
og svar på de spørgsmål står stadig åbne og flere kommer til:
I dit svar til mig i dag, nævner du, at det er ATV som skal skaffe den resterende finansiering via løbsarrangementer, og men iflg. avisen er det de tre klubber som skal bidrage – hvordan hænger det sammen?
Hvordan er økonomien i de andre klubber og hæfter klubberne solidarisk?
Har de andre klubber tilsluttet sig den nye struktur?
CMV bør hensætte et beløb til evt. tab ved sideaktiviteter i årets budget?
Spørgsmål som jeg ved flere medlemmer interesser i at få svar på, og du bør undersøger vores status i projektet og give svar, så vi kan forholde os til klubbens fremtidige situation og økonomi inden vi roder os ind i flere forpligtigelser.
I bedste mening og med interesse for klubbens fremtid
Hilsen Ole