Referat af CMV-bestyrelsesmøde 6 OKT 2025
Deltager: Carsten S, Freddy B, Jørgen K, Jann R, Malene A, Per V og Lars J
Tidspunkt: mandag den 6. oktober kl. 1700-1905
Referent: Carsten og ordstyrer: Per
Dagsorden:
- Status fra kassereren:
Banken, budget og regnskab:
Kasseholdning p.t.: 279.807,62 kr.
Sponsorer: Alle har betalt for 2025. Går ud fra, at Jørgen giver status for 2026 og frem.
- Medlemmer: P.t. 116.
Nye siden seneste bestyrelsesmøde i august: Ole Skovslund. Leif Christensen, Kim Poulsen,
Udmeldte: Jesper Baungaard og Søren Bech.
- Miniferie: Betalinger? Egen betaling.
- Oplæg til ny tekst vedr. policy for tilsku- revideret udgave pr. 21/8-25:
Heldagsture
Forudsat at turene i forvejen er annonceret via klubbens officielle kanaler (hjemmeside/Klubmodul eller Facebook), kan klubben yde tilskud til heldagsture til områder længere væk fra Viborg, hvor der køres ud i bil. Der kan ydes tilskud op til ca. 100 kr. pr. medlem, fx til en let frokost eller lignende.
På almindelige træningsture er der egenbetaling til alle omkostninger uanset længde på turene.
Fakturadokumentation sendes til kassereren. Godkendt
- Orientering om indgåede sponsoraftaler for perioden 2026 – 2028. v/jørgen
Ny klubdragt, Priser
Lille pakke Bib shorts + korte trøje + vindvest. Medlemspris 800kr med tilskud
Stor pakke Lille pk. + knickers + vindjakke. Medlemspris 1.500kr med tilskud
T-shirt 300kr uden tilskud
Vinterjakke pris uklar nu.
Klubdragt forventes klar til præsentation 3 NOV. Bestilling umiddelbart efter præsentation og indtil 14 dage efter.
- Evalueringsmøde Hærvejsløbet 8. oktober. Ubetinget succes. Carsten deltager.
- Status for gravel (grus, markveje og skovveje (ikke spor)) vinteren 2025-26.
-orientering om samarbejde med HEC og Viborg MTB/Gravel
Prøves frem til jul 2025
Start 12 OKT, 2 ruter GPS fordeles inden. rute 1 (hurtig, øvede): 3-3,5 timer. Rute 2 (social ride) 2-2,5 timer
Start kl. 0930
1.. 4. søndag i måneden. Start v. Viborg MTB (klubhus i Undalslund)
2.søndag start CMV (klubhus)
3. søndag Hald Ege MTB (klubhus)
Event kommer på Klubmodul kalender
-Viborg MTB/Gravel har spinning på 25 cykler hver torsdag kl. 1730 på gymnastik højskolen fra 1/11-1/3. CMV har et tilbud om at kunne deltage på et mindre antal cykler.. 15 spinning dage a 24kr. Tilmelding efter først til mølle. Nærmere tilgår.
Lørdag 18 OKT Henrik Anker giver en intro til gravel i CMV klubhus kl.0939
- Vi har før snakket om et Kaptajnsmøde med spisning, hvor vi bl.a evaluerer sæsonen på landevej og kigger fremad – skal vi have det igen? Ja sidst i OKT. Per indkalder.
- Cykelnetværksmøde den 22/10 kl17-20 i Jethallen, Karup m. spisning
Lars og Ole M er forhindret – er der nogen som vil deltage sammen med Jørgen?
Jann melder tilbage
- Strategi for 2025
Hvor langt er vi nået ifht vores strategi?
Hvilke nye tiltag kunne vi tænke os at iværksætte for 2026?
og hvordan skal det virkeliggøres?
Udskydes til næste bestyrelses møde 24 NOV
- Julefrokost – 28 NOV kl 1800. Ansvarlig Malene. Egen betaling max 150kr. Efter samme koncept som til klubfest. Min 20 deltagere.
- Evt.
- Gruppebesøg på Gedhusmuseet på mindst 15 personer kan arrangeres i og udenfor åbningstiden afhængig af ledige guider. Bestil gerne i god tid. Pris 40 kr. pr. person over 18 år. Gruppebesøg under 15 personer er til minimumsprisen = 600 kr. Tidligst til forår/sommer 2026. Egen betaling. Min 15 deltagere fra CMV. Forslag udarbejdes af Carsten.
- Referat på hjemmesiden? Aktion Per og Carsten
- MTB klistermærker. Carsten rykker.
- Svampetur droppes.
- kommende punkter fra Jann:
Børneattester/GDPR. Intet behov så længe alle medlemmer er over 15 år.
Næste møde 24 NOV 2025 kl 17-19
_________________________________________________________________________________________
CMV-bestyrelsesmøde 11.08.25 - referat
Deltagere: Freddy B, Jørgen K, Jann R, Malene A, Per V og Lars J.
Afbud: Carsten S. (i Holland).
Tidspunkt: 11.08.25 kl. 17-19.
Referent: Jann. Ordstyrer: Per.
Dagsorden:
Status fra kassereren:
- Banken, budget og regnskab:
- Kasseholdning pr. 11/8-25: 312.396,91 kr.
- Sponsorer: Alle har betalt.
- Garda: KE har sendt slutafregning, og regnskabet er afsluttet - samlede udgifter 221.447,26 kr.
- Medlemmer: P.t. 119.
- Nye siden seneste bestyrelsesmøde 2/6: Christian Sørensen, Carsten Quaade, Stefan Tomescu (se herunder) og Asger Kristiansen.
- Udmeldte: Jørgen Døssing, Henrik Ejlersen, Carina Køpke og Tommy Frydkær Nielsen og Jesper Baungaard.
- Andre punkter til drøftelse og beslutning:
- Stefan Tomescu - nyt medlem på 16 år fra Rumænien: Jann har for nylig haft dialog ham igen (med cc til Lars og Per). Hvordan tager vi os af ham fremadrettet?
Stefan har deltaget i træningen et par gange. Han kører godt. Han kan indtil videre deltage på vores A-hold, og så ser vi ser, hvad der sker. - Viborg Trail Arena: Hvor mange ønsker vi at melde ind i år? Kontingent 100 kr. pr. voksen (50 kr. pr. barn - til og med 15 år). Hvem svarer?
Carsten skriver ud til medlemmerne og spørger, hvem der bruger sporene, og så betaler klubben for netværkssamarbejdets og fællesskabets skyld for dem, der melder ind. Carsten svarer VTA. - Oplæg til præcisering/udbygning af punkt 3 i klubbens Policy for tilskud: Se mail fra Jann af 3/6 – vedhæftet.
Jann laver et nyt oplæg til næste bestyrelsesmøde med udgangspunkt i følgende: Klubben kan yde tilskud til heldagsture, hvor der køres ud i bil – op til ca. 100 kr. pr. medlem for let frokost eller lignende. På almindelige træningsture er der egenbetaling til alle omkostninger uanset længde.
- Har vi fået penge fra Royal Run og Hærvejsløbet?
Ja, hhv. 8.000 kr. og 15.000 kr., heraf en udgift på max. 4.000 kr. til eksterne hjælpere til Hærvejsløbet (VMTB&G/VTA er rykket for at indsende timetal). - Punkt Fra Carsten (se hans mail) grill lør 30/8 og sponsor tur 14/8.
Grill-arrangementet 30/8: Det blev besluttet at flytte det fra 30/8 til 23/8, bl.a. pga. fyrfest. Carsten retter i kalenderen og skriver ud. Freddy og Jørgen spørger den 12/8 til kaffemødet, hvem der evt. kan hjælpe.
14/8: Pga. det fremskredne tidspunkt sender vi denne gang ikke noget ud, men vi afholder turen, da 19 har tilmeldt sig. Fremover kører vi ud med et par flasker vin til sponsorerne op mod jul. - Kalender – dato for klubfest og julefrokost
Hvordan var fremmødet sidste år?
Der var i 2024 26 deltagere til klubfesten den 27. september og 15 deltagere til julefrokosten den 29. november.
Klubfest 2025: Vi aftalte, at prøve i år med en klubfest med partnere efter sidste træningsdag lørdag den 27. september. Malene bestiller en menu til max ca. 250 kr., fx hos Stoholm Slagteren. Egenbetaling for alle er 100 kr., og man skal selv medbringe drikkevarer. Carsten sender snarest invitationer ud med seneste tilmeldingsfrist.
Julefrokost 2025: Dato aftalt til fredag den 28. november. Detailplanlægning på næste møde. Minimum 20 deltagere, ellers aflysning.
- Udlandstur til Mallorca april 2026 – v/Per.
Per og Ole foreslår, at man rejser med Spies – fra lørdag den 18. april til lørdag den 25. april. Prisniveau ca. 7.145 kr. + 1.500 kr. ekstra for enkeltværelse. Bestyrelsen bakker op. Per og Ole skriver ud.
- Sponsorudvalg v/Jørgen.
Udvalget er godt i gang. Motel Spar 10 vil gerne stoppe. Tidspunktet for præsentation af prøvetrykket skal nok rykkes lidt. Godt arbejde!
- Strategi 2025 vedhæftet
Vi drøfter strategien og hvordan det går og evt. nye fokus punkter.
Udsættes til næste gang.
- Klublokale punkt fra foråret.
Udsættes til næste gang.
- Evt.
Gravel-turene til vinter: Jørgen spørger Gert en gang til, om han vil stå for dem. Ellers har vi en ny situation.
Medlemsaftener: Malene har aftalt med Dagmar Sieg, at hun holder et oplæg onsdag den 5. november. Hald Ege spørges, om de vil være med.
Klubaftensudvalget har en del arrangementer i støbeskeen. Jann sender snarest beskrivelse af svampetur 11/9 kl. 16.
- Næste møde:
Mandag den 6. oktober kl. 17-19 i klubben.-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat af CMV-bestyrelsesmøde 2 JUN 2025
Deltager: Carsten S, Freddy B, Jørgen K, Jann R, Malene A, Per V og Lars J
Kaptajns udvalgt deltager i punkt 1. Annie Schulz og Niels Stisen (afbud fra Ole C)
Tidspunkt: 2. juni 2025 kl. 1715-1905
Referent: Carsten og ordstyrer: Per
Dagsorden:
1) Evaluering af nye tiltag vedr. A,B,C hold med fart intervaller. Kaptajns udvalgt deltager så vi kan få en drøftelse/gøre midtvejs stop inden hjælper(kaptajn) aften den 18. juni. Flere har nævnt at vi skal være opmærksomme på farten og at det kan være svært at styre. hvordan oplever vi det - og hvad hører vi fra medlemmerne?
Nogle gange vildt på B-hold, lidt for lange ture i starten og for høj fart. C-hold nogle gang for høj fart. Svært at få ryttere op i klasserne (fx fra C til B). Fint med struktureret kørsel: kaptajn og rute fastlagt inden turen.
hvad er der konkret af udfordringer? hvordan skal vi evt reagere på det?
Husk at vi er en motionsklub og hold farten iht gruppen, hellere for langsomt end for hurtigt. Vægt på det sociale. Flere kaptajner, gerne 3 hold om lørdagen.
Hvordan står det til med at få kaptajner nok til holdene generelt? bilag: Ole C bidrag med data og refleksioner
2) Status fra kassereren:
Banken, budget og regnskab:
Kasseholdning: 274.098,48 kr.
Udeståender:
Sponsorer: Midtjysk Kloak Service mangler fortsat at betale sponsorbidrag 8.750 kr.
Til drøftelse/beslutning: Jeg har rykket, og Freddy har fat i hende uden resultat - hvem gør hvad nu?
Afventer. Forventet betalt 3 JUN.
Garda: Hvordan gik turen generelt? Flyet blev udsat en dag, så KE har betalt bussen to gange - i alt 4.743,96 kr. KE skriver til deltagerne: "I har nu disse muligheder for at klare denne regning: 1. Klubben betaler det underskud, som jeg måtte have, når regnskabet gøres op. 2. I sparer de 3.500 kr. for færgebilletter på etapen vest for Gardasøen. 3. I kan kaste jer over Lufthansa eller jeres rejseforsikringer for at finde de penge til mig." Jeg har skrevet følgende til KE m.fl.: "Min holdning er, at hvis foreningen skal betale, skal hele bestyrelsen godkende det - enten via mail eller som et punkt på næste møde. Jeg afventer, hvad I finder ud af." Restbeløb opgøres og betales efter slutregnskab fra KE. Til drøftelse/beslutning: Hvad fandt deltagerne ud af?
Hvem betaler? Deltagerne betaler selv for evt. underskud.
Medlemmer: P.t. 118. "Nyt" medlem Frank Belmann. Alle har betalt.
Policy for tilskud bør godkendes af den nye bestyrelse og evt. revideres Anledning: Tilskuddet til Hvalpsund-færgen på den lange PHD-tur 16/5). vi genbesøger vores policy for tilskud og drøfter evt. rettelser. Bilag vedhæftet.
Kassereren kommer med op lægt til punkt 3 vedr. støtte til lange ture
3) Status for revidering af hjemmesiden (v. Carsten og Per).
Evt. overgang til Winkas, nej
Per og Carsten reviderer Klubmodul efter dette møde
4) Status fra tøjudvalget
Præsentation af ny klubdragt primo OKT 2025
5) Status fra sponsor udvalget
Starter efter sommerferien.
6) I referatet fra sidst skriver vi ”at lørdagsture afsluttes i klubben på forsøgsbasis” blev den hængende lidt i luften? – eller har vi gjort os nogle erfaringer?
Fortsætter en gang om måneden m. grill efter cykelturen, 14 JUN, AUG, SEP
Vi skrev også motionsløb i kalenderen med tovholder. Gad vide om vi har flere som skal cykle hærvejsløbet?
Formanden inviterer på FB for at samle evt. grupper fra CMV.
7) Evt.
Punkt til næste møde: Strategi for flere og yngre medlemmer
Næste møde: 11 AUG, 6 OKT, 24 NOV 2025 kl 17-19,
8) Kommende punkter: klublokaler
Klubfest og julefrokost og middag for bestyrelse, udvalg m.m.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Referat af CMV-bestyrelsesmøde 28 APR 2025
Deltager: Carsten S, Freddy B, Jørgen K, Jann R, Malene A, Per V og Lars J
Afbud: ingen
Tidspunkt: 28.04.25 kl. 17:00-1915
Referent: Carsten – Ordstyrer: Per
Dagsorden:
- Sæsonstart og opstarten den første måned
-Hvordan er vi kommet i gang på de forskellige hold C, B og A samt lørdagstræning
-Er der noget vi skal være særlig opmærksom på?
God start og tilslutning i godt vejr.
Hvis der er behov, oprettes et D-hold til ryttere m. 21-24km/t
- Status fra kassereren
Banken, budget og regnskab: - Kasseholdning: 335.322,45 kr.
- Udeståender:
- Sponsorer: Midtjysk Kloak Service mangler at betale sponsorbidrag 8.750 kr. - jeg har rykket en gang - hvem gør hvad nu?
- Garda: Frist for deltagerbetaling til kasserer 5.-6. maj: I alt 118.300 kr. - kun få betalt p.t. KE betaler regninger. Kasserer betaler forskud på 105.000 kr. til KE den 6. maj. Restbeløb opgøres og betales efter slutregnskab fra KE.
- Medlemmer: P.t. 119, heraf udstående kontingent fra Jørgen Døssing og Henrik Ejlersen (begge rykket) og Carina Køpke (ønsker udmeldelse).
Freddy tager kontakt til Midtjysk Kloakservice. Carsten S. melder Karina ud.
- Status på sponsorer ved Jørgen Starter til sommer. Jann kontakter MK-huse
- Status på nyt klubtøj ved Jørgen og Malene. Fine farver på klubtøjet.. Gode tilbagemeldinger fra prøveryttere. Klubdragten præsenter inden oktober bestilles tøjet.
- Classic Race ved Carsten
status på problemer med kvaliteten af logo. CarstenS prøver en sidste gang ellers meldes fra.
- Klublokaler pkt. fra sidst
-Flere har nævnt at klublokalet kunne trænge til fornyelse
-Hvordan bliver værkstedet brugt?
Ture afsluttes i Klubben på forsøgsbasis om lørdagen
Ideer til brug af værksted/klublokale efterlyses.
- I vores strategi skriver vi at vi ønsker et stabilt medlemstal?
Har vi fået nye medlemmer ved sæsonstart?
Vi tager en drøftelse af hvordan vi bedst muligt kan efterleve vores strategi
Bedre markedsføring. Mere aktiv på FB også motionsløb med fælles deltagelse. Motionsløb i kalender m. tovholder.
- Klubbens hjemmeside – evt. et punkt til næste møde
Vi skal have kigget på strukturen og dokumenter
hvordan kommer vi videre med det?
Per spørger Karlsen vedr. Winkas og hjælper med udrensning af Klubmodul
- Evt. Malene Kaptajn på B-hold 29/4
Viborg Idrætsråd 13 MAJ Per Jørgen Lars
Forslag til dagsorden sendes til Lars, som rundsender via e-mail. Behøver ikke være på Klubmodul.
- Næste møde: 2 JUN kl 17-19
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat af CMV-bestyrelsesmøde 19 FEB 2025
Deltager: Carsten S, Freddy B, Jørgen K, Jann R, Malene A, Per V og Lars J
Tidspunkt: 19.02.25 kl. 16:30-18:30, slut kl. 1820
Dagsorden:
- Konstituering
-valg af sekretær Carsten S. blev valgt.
-hvordan er vores nye kasser kommet i gang Jann er godt med. Udlæg/Regninger betales via APP’en.
- Punkter fra Jann
-sponsorer 2 sponsorer ikke betalt, Jann rykker og Freddy besøger dem, hvis de ikke betaler.
-kontingent/medlemslisten ok
-overdragelse fra Carsten M. til Jann løbende, Carsten M beholder alle rettigheder i Klubmodul indtil Jann er tilfreds
-Eksterne henvendelser – herunder hvem får mails osv.? Vurderes i hvert tilfælde
hvordan informere/sorterer vi idet?
- Fordeling af opgaver i diverse udvalg
-gerne en afløser for Lars som tovholder af kaptajnsudvalget Per V. overtager
-vi går listen igennem div justeringer vedlægges - Kalender – med aktiviteter og kaptajner v/Jørgen
-herunder invitation til hjælperaften, hvor der findes hjælper til aktiviteter og kaptajner til tirsdag og lørdags træning. Et møde slut marts og et møde i juni. Hjælpeaften uge 12 torsdag 20 MAR kl 1900, Jørgen oplæg Carsten S inviterer via Klubmodul
Datoer på bestyrelsesmøder frem til sommerferien eller resten af året, og hvad frekvensen skal være. Lars foreslår to møder mere inden sommerferien. 28 APR 17-19, 2 JUN 17-19. Lars lægger det på Klubmodul - Sæsonstart
-planlægning af weekenden kun lørdag29 MAR 9-14 med kaffe m.m. før akt Lars, Jørgen og Malene og spisning efter akt 3. halvleg ?????. - Orientering om turen til Gardasøen V/Jørgen
-orientering om betaling osv. Iht at KE er blevet syg V/Jann
KE har meldt fra men fortsætter planlægningen og sender regninger (bussen og hotel) til kassereren. Per V. orienterer kaptajner mht rute m.m. og tjekker medlemslisten mht flybilletter.
- Klubtøj
Malene og Jørgen og Ole Ny leverandør Jesper Greve Tofit. - Klublokaler
-Flere har nævnt at klublokalet kunne trænge til fornyelse. Uforstående drøftes næste gang
-Hvordan bliver værkstedet brugt? - Passive medlemmer
hvordan holder vi på de gamle, så de stadigvæk kan komme i klubben. Evt. et medlemskab for 100,- om året. Kun gamle medlemmer ingen betaling, deltager i alle aktiviteter på nær cykling og ingen tilskud til klubdragt og udlandstur. Via mund til mund evt FB. - Kommende indsatsområder herunder:
-nye medlemmer
-andre ting
-evt. samarbejde med HEC i racer sæson - evt. Indtjeningsmuligheder ud over sponsor fx hjælper til løbeklub, drøftes næste gang
Budget næste gang
DCU medlemskab drøftes næste gang
Nøgler til bestyrelsen m.m. fordeles næste gang
Referent Carsten S.
Bilag: Udvalg m.m. pr. 19 FEB 2025
Opdateret 19 FEB 25 af bestyrelsen |
|
1. Bestyrelsens | Lars Johannsen |
| Jørgen Kaack |
| Jann Ribergaard |
| Per Vagnby |
| Malene Hjorth Andersen |
| Freddy Brion Nielsen |
2. Bestyrelse sup. | Annette Bisgaard |
| |
3. Revisor | Leif Aasten |
| Børge Hansen |
4. Revisor sup. | Niels Stisen Varnum |
5. Inspektør | Jørgen Kaack |
| Henning Sørensen |
| Preben Andersen |
| Ejgil Bech |
6. Kaptajnsudvalget | Per Vagnby |
| Ole K. Christiansen |
| Jørgen Kaack |
| Niels Stisen Varnum |
| Preben Andersen |
| Annie Schulz |
7. Træningskalender | Jørgen Kaack |
8. Lang træningstur | Jørgen Kaack |
| HP |
| Ejgil Bech |
9. Sponsor | Jørgen Kaack |
| John Højgaard |
10. Tøj | Jørgen Kaack |
| Ole Mikkelsen |
11. MTB/gravel | Gert Vorre |
| Per Vagnby |
| Lars Johannsen |
12. Turudvalg A | Per Vagnby |
| Ole Christiansen |
13. Turudvalg B | |
| Knud-Erik Bornhardt |
| |
14. Hærvejsløb | Jann Ribergaard |
| Carsten Simmelsgaard |
15. Køreudvalget | Carsten Simmelsgaard |
16. Hjemmeside | Carsten Simmelsgaard |
| HP |
17. Billedredaktør | HP |
18. Facebook | Ole Mikkelsen |
| Annie Schulz |
19. Klubaften | Jørgen Kaack |
| HP |
| Henning Sørensen. |
20. 3. halvleg, grill | Henning Sørensen. |
| Henning Hjorth |
| Gitte Andersen |
| Per Møller |
21 Cykelnetværk | Jørgen Kaack |
| Ole Mikkelsen |
| Lars Johannsen |
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat af CMV-bestyrelsesmøde 14 JAN 2025
- tirsdag den 14. januar 2025 kl. 1700-1945 m. spisning
- i klubben, Bøssemagervej 3A
Deltagere
Carsten Simmelsgaard (FM), formand, referent
Jørgen Kaack (JK)
Carsten Mulvad Sørensen (CM) , kasserer
Freddy Brion Nielsen (FB).
Lars Johannsen (LJ)
Ole Mikkelsen (OM), suppleant
Afbud
Agenda:
1. Gennemgang af referat fra bestyrelsesmøde 26 NOV 2024. Ingen bem
2. Opdatering af udvalg m.m. lægges på klubmodul og wall of fame. Mulighed for 3 inspektører. Kaptajnsudvalget overtager cykelsikkerhed.
3. Opdatering af opgavefordeling, specielt mht. vedligehold af varelager. OK med mindre ændringer
4. Nye medlemmer.
126 medlemmer, ingen nye siden sidste møde
5. Aktiviteter
28 JAN 2025 generalforsamling
3 FEB klubaften “Kap Horn til Alaska”
8 FEB Spinning i FitnessX for sclerose lægges på FB
3 MAR Klubaften Cykelmekaniker
19-21 MAJ 25 Miniferie, 5 tilmeldte
25 MAJ-1 JUN Gardasøen, 27 tilmeldte
29-31 MAJ 2025 Classic Race Viborg, infomøde 20 JAN kl. 1900 i BDO Lounge. Garda deltagere skal kunne komme til og fra, 2 billetter til formanden
9 JUN Royal Run. Muligvis støtte af CMV. Yderligere oplysninger til generalforsamling.
28 JUN Hærvejsløbet
6. Økonomi. ok
7. Aktioner fra kaptajnsmøde 8 JAN. Kaptajnsudvalget briefer til generalforsamling
8. Generalforsamling 28 JAN 2025
FB og OM sørger for mad
LJ briefer om kaptajnsudvalg
OM briefer om CMV støtte til Royal Run 9 JUN
9. Evt. og bordet rundt
Sæsonstart 29-30 MAR
Pamflet m. reklame for CMV i størrelse A6 til brug ved spinningklubber, cykelhandlere m.m. skal produceres. Mage til Hald Ege’s. Indtil da kan CMV visitkort bruges til fordeling. Aktion af ny bestyrelse.
10. Dato for næste møde bestemmes af den nye bestyrelse